God kveld

Her kan du skrive om alt som ikke hører hjemme andre plasser, været der du bor, vitser, dagens hendelser m.m.

God kveld

Innlegg yngvar » 29 Aug 2014 20:29

God kveld alle sammen! Sitter og ser utover en stille og mørk elv. Krokstadelva utenfor Drammen. litt sånn sensommeren magisk, med markise ute og en endevegg opp. Skal innrømme at det henger en varmelist under markise som gjør det hyggelig. Stearinlys og en god vin sammen med kona, kan bobil livet bli bedre da?
Mvh
yngvar

Det er bedre med tusen stjerner på himmelen enn fem på en campingplass
yngvar

Re: God kveld

Innlegg larsen144 » 30 Aug 2014 13:21

God dag!

Det høres unektelig trivelig ut, Yngvar. Er varmelisten en som går på 240V eller finnes det andre løsninger?
Brukerens avatar
larsen144

Innlegg Emil » 30 Aug 2014 19:21

God aften, god aften,
Nå er bobilen pakket og klar til en tur sør for Alpene. Skal bli herlig med litt farting igjen.
Veien er målet, ikke målet. Hvor vi skal - hvor vi har vært? Det vet vi ikke før vi har kommet heim!
Brukerens avatar
Emil

Innlegg yngvar » 30 Aug 2014 21:07

Varmelisten går på 240V, og med et par vegger på markisen blir det levelig utover kvelden på sensommeren eller våren :D
Mvh
yngvar

yngvar

Innlegg yngvar » 30 Okt 2014 21:42

God kveld, trist uten bobil. Nå er den lagret på en låve i Kvelde frem til 1. april. Kort sesong, lang vinter. :shock:
Mvh
yngvar

yngvar

Innlegg brukar » 30 Okt 2014 22:03

God aften i hus og hytte.
Høsten har inntatt hele Vestlandet, og jeg synes oppriktig synd på de som har fått ødelagt sine hjem i de seneste dagene. Huff, - denne julen vil bli husket med sorg i sinnet for alt for mange. La oss andre sende de noe medfølelnde tanker på hvordan vi kan prøve å tenke oss i samme situasjon.

Jeg har fått bobilen "på gården", og kjører litt Truma på full guffe for å få fart på all den frukten som blir dratt inn i bilen under slike værforhold som har rådet. Men det resulterer jo selvsagt i at det dugger godt på frontruta som er en smule kjøligere. Derfor setter jeg i stikk-kontakten for varmekolben og legger den på sin plass over instrumentbordet for å varme front, - og siderutene fra innersiden. Den er kun på 135 watt, men gjør nytten sin over natten mens jeg samtidig lader batteriene. Ford'n har jo tross alt stått på verksted i Bergen et par ukers tid. Små, men for meg ikke ubetydelige tiltak og forholdsregler bilen vil ha godt av. Og snart må vel vinterhjulene på.
Snart helg, :)
Flemming
.
brukar

Innlegg Landstrykeren » 31 Okt 2014 23:40

God aften!
Ja, en må nok drøye høsten med noe som varmer, som varmelisten til Yngvar. Et varmt bål gjør også nytten, men er ikke noe særlig under en markise, men da kan en bruke slike peiskubber man får kjøpt på Europris og flere andre steder, den kan man legge på en rist med noen steiner under. Disse kubbene brenner rent og sender ingen gnister. Ellers er et fortelt med litt varme tingen på tidlige vårdager og sene høstkvelder.
Bobilen vår har alt fått vinterskoene på, så den er klar for tur når som helst, men med litt større forberedelser enn om sommeren da den har fått trekk over seg. En keramisk vifteovn sørger for et frostfritt inneklima på 2-3 varmegrader, og en vifte under taket sørger for jevn sirkulasjon (varmeflytter) av luften ned mot gulvet. Førerhuset er ikke med på oppvarmingen, men har isolermatter på utsiden under trekket. Nå har jeg kjøpt en slik fuktsamler også, så får vi se hvor mye den samler opp. _:
Landstrykeren

Innlegg larsen144 » 03 Nov 2014 17:33

God Kveld!

Hjemme igjen etter en god høstlig rundtur. Neste nå er å få på vinterdekk - med pigg. Så blir det vel noen mindre utflukter før nyttår. Og går kabalen opp så kanskje en god tur med bobilen til "syden" på nyåret en gang. Men da må jeg bytte dekk en gang til.
Brukerens avatar
larsen144

Innlegg brukar » 08 Nov 2014 19:00

God kveld i hus og "rullende hytte".
Da har jeg heldigvis fått piggdekkene på begge bilene igjen. Kona fikk seg helt nye Hakkapeliitta med pigg på sin Caddy, mens jeg hadde mere å slite på med mine vinterdekk. Måtte få litt hjelp med bobil-hjulene, da de er noe tyngre enn de på Caddy'n. Den bilen greide jeg selv, uten alt for mye prakk. Av de fem verste "jobbene" jeg kan ramse opp, kommer hjulskifte i blant disse.
Men det føles nå adskillig tryggere med vinterdekk på felgene. Ikke minst for egen og andres sikkerhet, og for forsikringsselskapene og egen lommebok. Det blir snart en "førjuls-tur" til barn og barnebarn som har flyttet nærmere Midt-Norge, og som vi greier å nå på 3,5 time, mot to døgn før. Nå kan vi kombinere en tur med julegave-levering. Venter enda noen uker med noen lykkeønskninger her inne.
God helg. :klapp:
Flemming
.
brukar

Innlegg steinar » 08 Nov 2014 23:15

God kveld til bobilfolket. Godt å se at du er i rute med vintersesongen Flemming. Du har jo vist at en Finnmarkstur midt på vinteren er "no problem" så 3.5 time vil vel fortone seg som en tur på s-laget i forhold... flir
Snart er vinterdekkene på her sørvest også. Foreløpig ingen tegn til blå grader ennå. Men erfaringen tilsier at det kan skifte fort nå. Vi har bestemt oss og snart kommer hunden som vi skal dra med oss land og strand. Etter 5 år uten bikkje fant vi ut at nå var tiden inne. Det legger bånd på friheten men satser på å få mangedoblet igjen.
Steinar
steinar

Neste

Gå til Off Topic

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest