Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; acm has a deprecated constructor in /customers/a/5/a/bobil.dk/httpd.www/forum/includes/acm/acm_file.php on line 23 Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; user has a deprecated constructor in /customers/a/5/a/bobil.dk/httpd.www/forum/includes/session.php on line 1456 Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; bitfield has a deprecated constructor in /customers/a/5/a/bobil.dk/httpd.www/forum/includes/functions_content.php on line 1266 Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; dbal has a deprecated constructor in /customers/a/5/a/bobil.dk/httpd.www/forum/includes/db/dbal.php on line 23 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 1007: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/acm/acm_file.php:23)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 1007: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/acm/acm_file.php:23)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 1007: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/acm/acm_file.php:23)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4183: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/acm/acm_file.php:23)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4185: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/acm/acm_file.php:23)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4186: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/acm/acm_file.php:23)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4187: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/acm/acm_file.php:23)
BOBILFORUMET • Se emne - Er det snart vår i 2016?

Er det snart vår i 2016?

Her kan du skrive om alt som ikke hører hjemme andre plasser, været der du bor, vitser, dagens hendelser m.m.

Re: Er det snart vår i 2016?

Innlegg Argon » 01 Mar 2016 18:19

Morgenstundhistoria kan gjøres lenger ..." At morgenstund har gull i munn, er noe tull i grunn. Morgenstund har jo ull i munn " ..... Noen bedre ..!
I Trondheim ser vi ikke mye til våren eller har sådanne fornemmelser. Kan ikke huske på de siste 40 åra at vi har hatt så mye snø. Nå har vi snart ikke flere plasser til snødeponi, og ikke kan vi legge mye høgere heller. Så, da er ønsket .... ikke mer snø før desember.
Til overmål har ettermiddagen startet opp med skikkelig vind. Det uler rundt husveggene og det fokker skikkelig. Ser ikke noen vårtegn akkurat nå. Men, - allting har en ende (pølsa har vel to) så da får man bare gjøre det så kost som mulig innomdørs og vente til snøsmeltinga begynner. Det kommer alltid en vår, ... før eller siden. Jeg ønsker den før wav
ARGON
Brukerens avatar
Argon

Innlegg Gunnar J » 01 Mar 2016 19:39

Mvh.
Gunnar J.
:)
Brukerens avatar
Gunnar J

Innlegg yngvar » 02 Mar 2016 07:46

Ok, våren er ikke her riktig ennå. Tok et bilde av bobilen fra vindu nå på morgenen. men France Passion katalogen har kommet sammen med Id og vindusmerke så vi får drømme om vingårdsferien i Juli.

2-DSC01972.JPG

1-DSC01973.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene til å se vedleggene til dette innlegget.
Mvh
yngvar

Det er bedre med tusen stjerner på himmelen enn fem på en campingplass
yngvar

Innlegg larsen144 » 07 Mar 2016 11:36

Det så omtrent slik ut hos oss også, Yngvar - men nå er alt borte og det begynner å lukte vår ute!

Har du vært på tur hos France Passion tidligere? Min vanlige reisekamerat er sterkt skeptisk til å overnatte på "gårdsbruk" og sove i "eimen av fjøslukt". Jeg sier at så ille kan det umulig være på en vingård?
Brukerens avatar
larsen144

Innlegg yngvar » 07 Mar 2016 20:48

Snøen smelter her også nå.
Nei vi har ikke vært på France Passion tur før, men har snakket med et par som har vært. De fleste vingårende har vel ikke husdyr men hva er feil med å ligge ved en vinåker, smake på det som de har å teste/selge. Systemet omfatter også gårder som produserer gourmet mat, sniler, skinke, frukt etc. Bedre med gårdslukt en eksos tenker jeg, vi gleder oss til tre uker i Frankrike.
PS.: Snakker ikke et ord fransk, men regner med at det går greit.
Mvh
yngvar

yngvar

Innlegg brukar » 08 Mar 2016 09:56

Om det er noen trøst Yngvar, så kan jeg et ord på fransk, - og det er melk.
Jeg har kjørt flere turer i Frankrike med trailer, og nesten like mange turer med bobil. Men med språket hadde jeg allikevel aldri noe nevneverdige problem. Også "franskmannen" (og -kvinnen) har tatt inn over seg det faktum, - at engelsk tross alt er verdensspråket. Ungdommen er kanskje flinkere, - naturlig nok.

Frankrike har også "alt" hva et bobilhjerte kan ønske seg. Siste turen vår hadde vi langs kysten hvor vi kom inn i Frankrike fra De Panne på A18 i Nederland, og fulgte hovedsakelig mindre trafikkerte veier. Som D940 nedover forbi Dunkerque, Calais og Boulogne- sur mer. Et minnesmerke like sør om byen Calais, - som heter Cap Blanc-Nez, - var verd et besøk. En super utsikt, - ikke bare innover landet og de små landsbyene, men like mye over til de hvite klippene i England ved klart vær. Her kan man også ha oversikt over fergene som går ut fra Calais.

Vi overnattet den 18./19. 06. 2014 litt lengre sør ved en by som heter Wimereux, også på D940, og på strekningen ligger også et par museum som reflekterer hendelser fra 2. verdenskrig. Vi hadde avtalt et møte med et søskenbarn av meg som vi skulle treffe i Paris den 19. så det ble at vi tok strake veien øst/sørøst ved Boulogne sur-mer på N42 dagen etter.

Min kone og min yngste fosterdatter, - som forøvrig hadde et språkstudie et (halv)-år i Grenoble for 16 år siden, - er frankofile. Og liker vin. I så henseende er jeg bare med. Interessen har steget, etter at jeg fant et søskenbarn i landet.

Et tips som mange kanskje ikke tenker over. Skal man ha seg kart, kjøper jeg disse kartbøkene (med spiralrygg) i det landet jeg besøker. Skitt la gå om jeg ikke skjønner et kvekk av språket, men man har i alle fall de beste muligheter for å få de "ferskeste" kartene.
Legger ved et par bilder for å markere hva jeg mener.

Frankrike kartbok forside.jpg

Kartutsnitt Frankrike.jpg
Noen mener at dette å skrive i kart, er no' herk. Jeg bruker kartene like mye som ei "minnebok", for diskusjonen med å stadfeste hvor vi var når, - den orker jeg ikke mere. Da får jeg heller ta jobben med oppdatering, den dagen det kommer ei ny kartbok i hus. For DET gjør det. GPS eller ikke. Denne kartboka vil vàre noen år, dels på grunn av at hvert kartblad er forsterket med laminat, og ikke så forferdelig gammel, - ennå. ;-)

Vi kommer også til å besøke landet igjen. Ikke på grunn av vinen, for det kan jeg ikke fordra. Får bare sure oppstøt av dette fludiumet. Men Frankrike har også mye godt øl. CHEER
Frankrike har til tider nesten FOR godt klima, men vi tar sørgående turer enten på våren, eller på høsten. Da slipper i også veldig mye -ståing, og -kjøring.
Ble jeg for langdryg? :mrgreen:
God tur uansett.
Flemming
Du har ikke de nødvendige tillatelsene til å se vedleggene til dette innlegget.
.
brukar

Innlegg OttarO » 08 Mar 2016 11:40

Jeg synes du grunngir,og oppsummerer helt flott Flemming :)

Else har ennå ikke helt fått helt sansen for dette landet,da hu
synes det virker så grått og skittent over alt,men vi har da vært
innom et par-tre ganger!

Duncerque,Calais og nedover,+ at vi lå noen dager på byplassen
i Metz,og da mest for å overvære en Tour de France-etappe,men
campinplassen ned til Mozelle som Mosel heter i Frankrike,var
en grei plass det.

:D Mitt forhold til vin,er nok det samme som ditt,så det er ikke
tema :D

Vi blir mer og mer begeistret for Tyskland vi,jo mer vi reiser der.

Jeg satser på at Yngvar sender tilbakemelding på erfaringer han
gjør seg der nede,så kanskje vi blir fristet til en mer omfattende
rundreise i Frankrike!Skal bli spennende å høre,og da ikke minst
om det lar seg gjøre å oppholde seg der sommerstid p.g.a. denne
varmen jeg er livredd for. :?
--- Ottar ---
OttarO

Innlegg yngvar » 08 Mar 2016 15:54

Takk for tips Flemming, de skal jeg benytte meg av. Selvsagt er det flere folk der i juli men da er det vi har ferie så vi prøver. De jeg har snakket med som har brukt France passion systemet sier at det er stille og rolig på hver gård med et par bobiler parkert i det grønne.
Vi er en lidenskap for begge, så vi skal nok prøve et glass eller to.
Tar noen bilder og logger litt hvordan det er så får jeg informere dere på høsten.
Mvh
yngvar

yngvar

Forrige

Gå til Off Topic

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest