Det å huske passord

Her kan du skrive om alt som ikke hører hjemme andre plasser, været der du bor, vitser, dagens hendelser m.m.

Det å huske passord

Innlegg larsen144 » 23 Aug 2016 18:24

Det å huske passord ligger ikke for meg. Nå er det lenge siden jeg var innlogget her - simpelthen fordi jeg glemmer passordet. Det har vært flere slike perioder - men etter noen uker kommer jeg på det igjen.

Livet er ikke enkelt! :oops: 11ok

Det kan være at det å være på farten i Sverige har påvirket hjernecellene - de er jo i feriemodus hele bunten.
Brukerens avatar
larsen144

Re: Det å huske passord

Innlegg Argon » 23 Aug 2016 18:53

Tja, hadde det bare vært passord på et sted. Jeg synes det er alt for mye bruk av passord på nettsteder hvor jeg ikke ser behovet.
Spesielt nettsteder for nettsalg, hvorfor skal det her være nødvendig med passord. Det samme gjelder enkelte klubber og lag. Men dette har blitt et tegn i tiden .... stange
Du får gjøre som jeg har gjort, benytte en minnepenn som alle passord og annen info legges. Jeg legger inn alt på en som jeg kaller master, og denne oppbevarer jeg hjemme. Når vi drar på tur tar jeg en fersk kopi som jeg har med meg. :notere:
På denne måten har jeg ikke passord og viktig info liggende på PC'en men i et liten brannsikkert skap sammen med backup-disken min. Prøver å sikre meg på en enkel måte, og skal jeg inn på et nettsted med passord sjekker jeg minnebrikka slik at jeg er sikker på at passordet er riktig (bomma sist jeg skulle inn på PayPal, så her blir det en ryddejobb). CHEER

m- wav
ARGON
Just can`t wait to get on the road again
Brukerens avatar
Argon

Innlegg Viking1 » 23 Aug 2016 20:57

Enkelt å lagre alle passordene på et sted, sjekk denne linken billig og bra!
App til Android, iOS og Windows.

Løp å kjøp :)

https://lastpass.com
Viking1

Innlegg Gunnar J » 23 Aug 2016 22:41

larsen144 skrev:..... Det kan være at det å være på farten i Sverige har påvirket hjernecellene - de er jo i feriemodus hele bunten.

For en lettelse å se at det er flere enn meg som undrer på om de små grå i toppetasjen er i vigør.
Mine to hjerneceller later som de er i feriemodus hele året, og det gjør det ikke særlig bedre at den ene sitter i rullestol. :lol:

CHEER
Mvh.
Gunnar J.
:)
Brukerens avatar
Gunnar J

Innlegg Johnjohn » 14 Jun 2017 08:28

Flere nettsider bruker brukernavn, som ofte er mailadressen din for å sende ut alle mulige tilbud og annen dritt. :evil:
Noen selger eller videreformidler adressene di får til andre. Da bryter helvete skikkelig løs.
Kan være smart å lage seg en G-mail eller annet så du ikke får alt inn på din vanlige brukermail.
De fleste av disse mailstedene kan du også lese ute på nettet - selvøgelig med brukernavn og passord. Da er hele pc-en ren for alt, også ev. virus som kan være i slik mail.
Hvorfor ikke bruke samme passord på alle nettsteder - selvfølgelig et annet enn pw til bank og andre viktige steder. Velg et passord som er langt fra "noe vanlig" som john67. Bruk også store og små bokstaver i ordet pluss tall.
De aller fleste steder kan du også endre passord - enten på "min side" eller kllikke på "glemt passord". Mye jobb - ja- men vel vært. flir
Jeg har langt fra noen klisterhjerne, derfor har jeg et sted på pcen, Word-fil, hvor jeg noterer alle brukernavn og passorder ikke spesielt. På mobilen ligger de under et vanlig navn på kontakter.

Forøvrig - velkommen i demensfamilien. CHEER
Johnjohn
De fineste plassene er ofte på de smaleste veiene
Johnjohn

Gå til Off Topic

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest