BOBILMUSA

Her kan du skrive om alt som ikke hører hjemme andre plasser, været der du bor, vitser, dagens hendelser m.m.

Re: BOBILMUSA

Innlegg Jan V » 20 Okt 2017 19:53

Så vet man det; disse trauene er ikke verdt penga de heller.
Musa trenger seg på uansett.
Jeg sverger til feller inne i bilen.
Musa går rett til fellene om det ikke er annet som er spiselig.
Men fella må mates med noe som lukter godt.
Om det er mus så blir de tatt.

Hadde forøvrig en artig opplevelse i dag;

Bikkja mi ble nærmest umulig å ha med å gjøre;
den gikk rett mot fronten av en helintegrert bobil.
Der sto den i "stram wire" og snuste og snøftet mot bilen.
Da hund nummer to gjorde det samme, måtte jeg spørre eier av bil om han hadde kjørt på noe i det siste;
Kanskje ligger det noe roadkill der inne; et ekorn eller kanskje ei rotte.
Vi ble jo litt nyskjerrig på hva som skjulte seg der inne; panseret ble åpnet.
Der inne oppe på alt ræl satt det jaggu meg ei sprell levande KATTE...... :o
Den likte jo ikke tanken på bikkjer og gjemte seg derfor lenger der inne bak motoren.
Vi lot den sitte... Intet poeng å prøve å få den ut. La den bestemme selv liksom.
Egentlig bare en fordel...
Eier hadde fått seg ei skikkelig god "musefelle" da :lol:
Håper ingen lar seg krenke av ordlyden brukt i dette innlegget #Snowflake
----
Jan
Brukerens avatar
Jan V

Innlegg Argon » 21 Okt 2017 20:32

Hm-hm
Jeg legger ikke åte i fellene, - og hvorfor ! Jo godluktende åte inne i bilen vil trekke mus utenfra og til bilen. Det er vel ikke nødvendig å lage musekø utenfor bobilen. Nok med de som tilfeldig finne veien inn. Godlukta vil trekke som en magnet. Men god fornøyelse, du har gode muligheter for fangst dersom det er ønske :notere:

Katt i motorrommet er kanskje ikke så vanlig. Jeg fikk ei stor vannrotte opp over foraksla et sted. Sto på bobilplass i Brokdorf i Tyskland. Denne ligger inntil elven Elbe, og området hadde vært plaget med vannrotter. Jeg hadde aldri sett en vannrotte før og spekulerte hva det var slags udyr som søkte skygge under bobilen. Prøvde å skremme den bort med en lang kjepp, og da hoppet den opp på forakslingen og ble borte. Regnet med at jeg skulle spyle den ut med vannslangen, så jeg åpnet motorpanseret og begynte å spyle. .....- ingen reaksjon.
Da kom en smilende Tysker bort til meg og sa "es ist eine Wasserrat". Så da var det bare å rulle sammen slangen. flir flir
Før jeg gikk til sengs la jeg litt kjøttpålegg under bilen. Den var borte om morgenen og hva det ble av denne vannrotta vet ikke jeg. Har ikke sett mer til den.
Fikk høre at det var "skuddpremie" på €7,00 dersom skinnet var helt og fint. Ødelagt skinn ga €5,00 .... :klapp:

c- wav
ARGON
Just can`t wait to get on the road again
Brukerens avatar
Argon

Innlegg Gunnar J » 22 Okt 2017 01:49

Ja, det er noe herk når musene rotter seg sammen og vil innomhus.......... :lol:
Har heldigvis vært forskånet for den slags besøk i bobilene vi har hatt, uvisst av hvilken grunn, for det har hendt vi har fanget noen små lodne vesen på loftet.
De nye Rapp-fellene i brun plast gjør susen når noen prøver seg der. 8-)
CHEER
Mvh.
Gunnar J.
:)
Brukerens avatar
Gunnar J

Innlegg Argon » 02 Mai 2018 19:10

Ja, da har vi startet bobilsesongen 2018 og hentet ut vogna fra stallen. I år som tidligere år var det bare å starte med støvsuger for å få bort all smålakrisen rundt om kring. Men, det var mye mindre nå enn tidligere år, så kanskje hjalp det at jeg fikk tettet et hull i fjor. Men her er det nok mer hull, så jakta fortsetter. Må da være mulig å få bobilen "hermetisk" tett for mus ...... stange

c- wav
ARGON
Just can`t wait to get on the road again
Brukerens avatar
Argon

Forrige

Gå til Off Topic

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest