God Morgen

Her kan du skrive om alt som ikke hører hjemme andre plasser, været der du bor, vitser, dagens hendelser m.m.

God Morgen

Innlegg larsen143 » 23 Feb 2012 10:23

Sitter her med kaffen og ser på regnet som høljer ned. Og syns det er mye bedre enn snøen som var her tidligere. ;)

Gleder meg til å gjøre vårpuss på bobilen. Tror jeg skal begynne med å bestille et nytt kart i dag. Liker best disse med spiralrygg.
larsen143

Re: God Morgen

Innlegg Felix » 23 Feb 2012 12:03

Ja nå er vi lei av storm og regn her på nordmøre og. Ser frem til å starte sesongen i påsken, plass på grebbestad er booket så nå kribler det. Var ikke en ledig plass å oppdrive der i fjor ;)
Vi reiser rundt i vår Burstner Elegance I710
Brukerens avatar
Felix
Site Admin

Innlegg yngvar » 23 Feb 2012 13:29

God formiddag til dere også. Her i Sandefjord er nesten all snøen borte. I dag var det pluss ti i solen og det har vært plussgrader i flere dager så nå lukter det vår. Merkelig men jeg gleder meg til å vaske og vokse bobilen :D

Vi dar også til Sverige i påska men ikke til Grebbestad camping, likte oss ikke der. Først ned til Tjørn så alle fine steder nordover igjen
Mvh
yngvar

Det er bedre med tusen stjerner på himmelen enn fem på en campingplass
yngvar

Innlegg larsen143 » 23 Feb 2012 20:48

Jeg koser meg også med å polere bilen om våren. Tror personbilen skal få en runde også - men bobilen først.

Tror jeg trenger litt nytt her og der også. Noen solide nivåklosser. Og kanskje GPS? Den er ikke så gammel men har ikke de nyeste finessene... :D
larsen143

Innlegg OttarO » 23 Feb 2012 21:30

yngvar skrev: Først ned til Tjørn så alle fine steder nordover igjen

Tjørn,Smögen,Kungshamn,Sotenâs,Hunnebostrand,fjällbacka osv. Jo,det er mange
fine plasser på Bohuskysten.
--- Ottar ---
OttarO

Innlegg larsen143 » 24 Feb 2012 08:06

God Morgen!

Om en time sitter jeg på jobb, men først er det kaffe og litt internett. :D

Har sett litt mere på nivåklosser. Det finnes noen svære på 4 trinn. Er det noen som har prøvt disse? Eller kjørt utenfor kanten på de? :lol:
larsen143

Innlegg tøflus » 24 Feb 2012 10:18

OttarO skrev:
yngvar skrev: Først ned til Tjørn så alle fine steder nordover igjen

Tjørn,Smögen,Kungshamn,Sotenâs,Hunnebostrand,fjällbacka osv. Jo,det er mange
fine plasser på Bohuskysten.

Hvorfor kjøre mange mil på harry tur til Sverige i påsken ??. Dette blir for meg nermest som å gå over bekken etter vann .!!
Om været tillater det drar vi heller en tur til natursjønne Bud Camping i Fræna ikke langt fra Atlanterhavsveien.Ønsker man snø /skiføre er det bare en kort tur opp til Skaret like utenfor Molde , hvor det også er oppkjørte løyper langt innover i fjellheimen . Når det gjelder Bud Camping så har de en pollesi /filosofi om att de aller fineste plassene er avsatt til turister/reisende og ikke til de fastboende som jo oftes er tilfelle på de fleste andre campingflasser .
http://budcamping.no/
PS: se LINKER .!!! Fra severdigheter i ommrådet . :shock: :o
De er nå en gang sånn att noen liker mora mens andre liker datra osv . Derfor må man jo gjøre det som man er mest komfertabel med . Sån er det jo bare . tenk om alle hadde samme smak .!!!!?
Dette er de 2000 ende innlegget . :D
tøflus

Innlegg Felix » 24 Feb 2012 11:02

God morgen,

For oss er det nesten blitt tradisjon og starte sesongen i påskeferien med en tur til grebbestad, og da bruker vi å være på tur en fjorten dagers tid. Vi koser oss med mylderet av mennesker med samme interesse der nede, og hvis været blir som ifjor så skal det bli kos ja ;) Godt å komme seg litt ut av fylket og vettu, bud camping er vi innom rett som det er, men da som oftest på helgatur. :)
Vi reiser rundt i vår Burstner Elegance I710
Brukerens avatar
Felix
Site Admin

Innlegg yngvar » 24 Feb 2012 12:17

Grunn til at vi drar til Sverige i Påska er ikke "Harry" faktoren, men det hjelper med en rødvinsboks til 200,- selvsagt. På Bohuslenkysten kommer våren ca tre uke tidligere en her rundt yttre oslofjord. Det går en gren av Golfsdtrømmen som sneier innom Svenner fyr her utenfor og dreier så mot Strømstad og sørover kysten, derfor kommer varmen tidligere, og det er noe vi setter pris på etter en lang vinter.
I tilegg til det så har jo campingplassene og bobilparkeringene i båthavnene på den delen av Svenskekysten funnet ut at vi nordmenn kommer dit i hundretall, og da har de åpnet. Noe de norske plassene ikke har funnet ut ennå og er i vinterdvale til Juli.
Jeg kan se at det er fint å være på en plass som Grebbestad med mange bobiler Felix, men vi er ikke så glade i dette mylderet. Ennå godt at vi sprer oss litt :) For oss er det ikke store turen til Bohuslen, vi bruke 40 minutter til Horten og ca 40 minutter til Strømstad, så er vi der. Ferga fra Sandefjord til Strømstad er alt for kostbar og tar for lang tid.
God tur alle sammen til Sverige eller andre steder, nå begynner sesongen for oss.
Mvh
yngvar

Det er bedre med tusen stjerner på himmelen enn fem på en campingplass
yngvar

Innlegg tøflus » 24 Feb 2012 13:27

yngvar skrev:Grunn til at vi drar til Sverige i Påska er ikke "Harry" faktoren, men det hjelper med en rødvinsboks til 200,- selvsagt. På Bohuslenkysten kommer våren ca tre uke tidligere en her rundt yttre oslofjord. Det går en gren av Golfsdtrømmen som sneier innom Svenner fyr her utenfor og dreier så mot Strømstad og sørover kysten, derfor kommer varmen tidligere, og det er noe vi setter pris på etter en lang vinter.
I tilegg til det så har jo campingplassene og bobilparkeringene i båthavnene på den delen av Svenskekysten funnet ut at vi nordmenn kommer dit i hundretall, og da har de åpnet. Noe de norske plassene ikke har funnet ut ennå og er i vinterdvale til Juli.
Jeg kan se at det er fint å være på en plass som Grebbestad med mange bobiler Felix, men vi er ikke så glade i dette mylderet. Ennå godt at vi sprer oss litt :) For oss er det ikke store turen til Bohuslen, vi bruke 40 minutter til Horten og ca 40 minutter til Strømstad, så er vi der. Ferga fra Sandefjord til Strømstad er alt for kostbar og tar for lang tid.
God tur alle sammen til Sverige eller andre steder, nå begynner sesongen for oss.

Hei Yngvar .
Er forholdsvis kjent i dette område da jeg hadde min oppvekst på Hvaler utenfor Fr.stad .Nermest bare ett steinkast fra selve Strømstad , som etter min mening også er en svært trivlig sommerby . Om man omregner kjørelengden tur retur Kr.sund - Strømstad kan de dreie seg om en strekning på ca 150 mil , i følge dagens dieselpris kan man faktisk da kjøpe rødvin på hjemmelige trakter for ikke mindre en 2000 kr .Bare som en kuriositet .!!! Vi er nedover i dette destriktet opp til flere ganger i året å besøker min gamle mor som nå bor i nærheten av Sarpsborg .
PS: Hvaler er kåret til de mest populære sommerstedet etter Kragerø . :D :D
tøflus

Neste

Gå til Off Topic

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester