Ny side på Facebook

Her kan du legge inn linker til andre sider som du mener er av interesse for oss på forumet.

Ny side på Facebook

Innlegg Felix » 01 Mar 2012 00:04

Da har vi laget en ny side på facebook åpen for alle ;)
http://www.facebook.com/Bobilsiden

Del den gjerne med dine venner :)
Vi reiser rundt i vår Burstner Elegance I710
Brukerens avatar
Felix
Site Admin

Re: Ny side på Facebook

Innlegg yngvar » 01 Mar 2012 07:38

Del den gjerne med dine venner og oppgi alt av persvonvern, bilder, tanker, venners tanker, problemer, tekstmeldinger og alle mulige sider av din og alle andres personlige informasjon. På jobben her om dagen fikk vi tilbud fra et seriøst firma som ville markedsføre våre produkter til 346.000 private mobiltelefonnummer via SMS. Alle kundene hadde sagt seg villig til å mota SMS, for det er ikke lovlig å gjøre uten samtykke og reklamen kunne vinkles inn mot, interesser, barn, gutter, jenter og alderssegmenter osv.
Hvor hadde et norsk firma fått over tre hundre tusen godkjenninger til å oversvømme mobilene med reklame-SMS, jo ved å kjøpe all informasjonen fra Facebook, for dere som er der har godkjent dette. Lykke til med dette i fremtiden :o
Mvh
yngvar

Det er bedre med tusen stjerner på himmelen enn fem på en campingplass
yngvar

Innlegg Felix » 01 Mar 2012 10:18

Akkurat denne siden inneholder ingen slik informasjon, men er opprettet for å legge inn noen "teasere" med link til forumet for å muligens få flere til å registrere seg her på forumet ;)

Ser forøvrig at NB, NCC og mange mange andre camping/bobil oganisasjoner aktivt bruker facebook da det uten tvil er verdens største nettsamfunn. Når det gjelder personverninnstillinger privat så har du mange valg om hva som skal være tilgjengelig for offentligheten, og jeg har ennå tilgode å få tilsendt mail eller sms fra tredjepart der inne, og både på facebok og ellers på nett så må selvfølgelig hver enkelt tenke over hva en velger å dele av bilder, personlig info m.m. :)
Brukerens avatar
Felix
Site Admin

Innlegg kenneth » 01 Mar 2012 22:56

yngvar skrev:Del den gjerne med dine venner og oppgi alt av persvonvern, bilder, tanker, venners tanker, problemer, tekstmeldinger og alle mulige sider av din og alle andres personlige informasjon. På jobben her om dagen fikk vi tilbud fra et seriøst firma som ville markedsføre våre produkter til 346.000 private mobiltelefonnummer via SMS. Alle kundene hadde sagt seg villig til å mota SMS, for det er ikke lovlig å gjøre uten samtykke og reklamen kunne vinkles inn mot, interesser, barn, gutter, jenter og alderssegmenter osv.
Hvor hadde et norsk firma fått over tre hundre tusen godkjenninger til å oversvømme mobilene med reklame-SMS, jo ved å kjøpe all informasjonen fra Facebook, for dere som er der har godkjent dette. Lykke til med dette i fremtiden :o

Skeptisk du Yngvar :D Husk det er 3 millioner norske brukerkonti på FB. At 346000 av disse er slepphente med med personverninnstillingene sine er ikke ille synes nå jeg. Ja for du vet at du selv bestemmer hva som er offentlig på FB Yngvar? Det er litt for enkelt å si at FB er noe dritt. Ting er litt med nyansert enn det. Bruker man hue så går det bra
Kenneth
Dethleffs Premium i7876
Brukerens avatar
kenneth

Innlegg yngvar » 02 Mar 2012 13:34

Jeg har ikke sagt at det er noe dritt, bare at navititeten ikke har noen grenser.
Mvh
yngvar

Det er bedre med tusen stjerner på himmelen enn fem på en campingplass
yngvar

Innlegg Argon » 05 Mar 2012 21:10

yngvar skrev:Jeg har ikke sagt at det er noe dritt, bare at navititeten ikke har noen grenser.

Du er nok inne på noe der Yngvar, men på facebook må man nok lære seg å ikke være så naiv at man legger ut viktige opplysninger som kan misbrukes. Jeg har ligget ute på facebook i mange år og ennå ikke hatt noen uheldige episoder. Jeg ligger også på NCC sin facebookside, men her synes jeg det er mange som er litt for åpne med sin informasjon og opplysninger. Tilbakeholden er viktig..! Som det heter "som man reder så ligger man"..og litt slik er det her også. Best å ikke fortelle hvor man bor og når man drar på en 2 måneders bobiltur ! ;) Da benytter man "lukket" kommunikasjon som går via e-post....!
ARGON
Just can`t wait to get on the road again
Brukerens avatar
Argon

Innlegg Felix » 21 Feb 2014 01:38

Dere må gjerne titte innom https://www.facebook.com/Bobilsiden her legger jeg ut mange bilder, linker og nyheter som jeg finner på nett ;>) Men forumet her vokser stadig, og kan selvfølgelig ikke erstattes av facebook når det gjelder og utveksle erfaringer, spørsmål, tips og råd m.m. ;)
Brukerens avatar
Felix
Site Admin

Innlegg brukar » 21 Feb 2014 15:20

Skepsis er sunt, hypokondri, (min spesialitet) kanskje ikke SÅ sunt, men som de fleste her sier, - bruker man det sunde bondevettet man fikk med morsmelka, går det også for en hypokonder utrolig greit.
For en tid tilbake hadde jeg til og med to konti på denne Fjesboka, men min frustrasjon gikk mere ut på at dengang var "snakkisen" når man gikk og la seg, - når man åt middag, - når man ditt og når mann datt. (falt )

Derfor forlot jeg Fjesboka og trudde jeg greidde å slette begge kontoene. Der tok jeg feil, for da jeg innstendig ble oppfordret til å legge noen bilder fra en kjempekoselig Danmarkstur, var det bare å re-åpne en av de gamle kontoene.
Fremdeles skeptisk, men er ikke så løs-sluppen som de yngre har tendens til. Men så blir jeg sikkert, - av millioner, - ansett som sær, gammel og grinete. Og det kan i gitte tilfelle være like greit. Blir ikke SÅ interessant for allmuen da. Får vel holde tett om alle de milliardene jeg har også da. :lol:

Men etter at jeg re-åpnet den ene Fjesbok-kontoen, må jeg bare innrømme at jeg har hatt mere "glede" av nettstedet, enn bekymringer. Det morsomste er allikevel at jeg har truffet flere gamle kjente. Til og med et søskenbarn som jeg kun så hos en onkel i Oslo, - i 15 minutt, - for 46 år siden. Gjensynet i fjor var hjertelig.
Så jeg drister meg til å anbefale å titte nedi denne boka. Der står mye rart, - og spennende. ;) :D Både på bobil-sider og andre.
Flemming.
.
brukar

Gå til Linker

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest