Pocket Earth --- appen du bare må ha

Her kan du legge inn gode råd og tips som du sitter inne med.

Pocket Earth --- appen du bare må ha

Innlegg Johnjohn » 16 Apr 2016 16:55

Jeg har hatt Appen Pocket Earth på Ipaden og Iphonen min en god stund nå og blir bare mer og mer glad i denne. 11ok
Appen er gratis, da kan du laste ned 1 land. Betaler du ca 50 kr. kan du laste ned, slette, laste ned kart over alle land i hele verden !!!! Veldig greit fordi hvert land trenger jo litt lagringskapasitet. Da er det greit å kunne slette et land og laste ned et nytt. I store land kan du også velge å laste det deler/"fylker" om du ønsker det. Når du laster ned eller oppdaterer må du selvfølgelig være på nett men bortsett fra det er appen offline så det blir ingen nettutgifter. wav

Kartene over de ulike land kan du zoome inn til gatenivå med husnummer og piler for enveiskjøring. Ofte er kartene bedre å bruke enn papirkart da du kan zoome ut for oversiktskart og zoome inn til ønsket sted. Ypperlig til f.eks. å finne egnede steder å stå over natten.
Du kan velge å få opplysninger om hvor parkering, resauranter, butikker (alle slag) sykehus, leger, off kontorer, badestrender osv.osv. Alle med koordinater og adresse noen også telefon, åpningstider o.lign.
Du ser også turløyper, severdigheter osv. Selvfølgelig kan du hele tiden se hvor du er. En skikkelig flott sak er at det er Wikipedia opplysninger over veldig mye. På den måten kan du sette deg inn i de ulike plassene du besøker eller kjører forbi.
Du kan legge inn egne ruter både med bil, sykkel og til fots. Den kan også merke ruten som du går - ganske greit om det er vanskelig å finne tilbake til utgangspunktet.
Du kan legge inn egne Poier med ulike merker for ulike ting. Jeg bruker å sette inn parkeringer, stellplasser og steder å stå ute i "bushen". Her kan jeg skrive inn info som jeg synes er greit å vite. Koordinatene kommer selvfølelig automatisk opp.
Det er flere måter å søke på, navn, adresser, koordinater. Egne Poier lagres alfabetisk.
Back up over alt du legger inn er rimelig enkelt å gjøre :?

Pocket Earth bruker Open Street Map som de aller fleste GPS programmer og kart er bygget opp rundt.
Mulighetene er "nesten" ubegrensede.
Johnjohn
De fineste plassene er ofte på de smaleste veiene
Johnjohn

Re: Pocket Earth --- appen du bare må ha

Innlegg brukar » 17 Apr 2016 09:40

Mange takk Johnjohn på tipset. Som den kartfrikeren jeg kan være, må også denne prøves. :klapp:
Flemming
.
brukar

Innlegg steinar » 17 Apr 2016 10:33

På beskrivelsen ligner den på Google Maps i androidverdenen.
Steinar
steinar

Innlegg brukar » 17 Apr 2016 18:33

Det gjør den i iPad-verdenen også, men det gjenstår å se, - og prøve. Alt slikt synes jeg er spennende. (interessant person :roll: )
Flemming
.
brukar

Innlegg Johnjohn » 25 Apr 2016 14:21

Men Google Map er jo online - eller
Pocket Earth er offline-
Johnjohn
De fineste plassene er ofte på de smaleste veiene
Johnjohn

Innlegg steinar » 25 Apr 2016 16:30

Du kan laste ned det området du er i og bruke Google Map s offline. Gjorde det seinest før jul da vi var en tur i London.
Steinar
steinar

Gå til Små men gode råd.

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest