Sikkerhetsutstyr mot innbrudd i bobil

Her kan du legge inn gode råd og tips som du sitter inne med.

Re: Sikkerhetsutstyr mot innbrudd i bobil

Innlegg kompis » 08 Jan 2017 15:16

Antar at løkta kom med han i den røde bilen(posten) som alt annet/det meste jeg har kjøpt på nett.
Norpost har vel avtale med en del firmaer, men tror det bare er her oppe i nord.
Alle Chinavarene kommer med Posten og jammen tror jeg han vet at jeg har stor luke i postkassa.
kompis

Innlegg Johnjohn » 10 Jan 2017 09:26

Jeg har kjøpt meg 2 flasker med pepperspray men har ikke testet de ennå. Innkjøpt i Spania. Enkelte land ser på dette som våpen og dermed ikke tillatt. Men pytt pytt.
Hårspray med en tent lighter foran er også riktig effektivt. Da får du en flammekaster av de store. Her forsvinner garantert både hår og skjegg.
Fra AliExpress har jeg handlet både GPS tracker og ei pakke alarmutstyr som nok krever høyere utdannelse til montering.
8 Vindussensorerr, bevegelse, startsperre, diesel sperre osv osv. Selvfølgelig med fjernkontroll på alt.
Overbeskyttet til langt over pipa. wav
Johnjohn
De fineste plassene er ofte på de smaleste veiene
Johnjohn

Innlegg Landstrykeren » 08 Feb 2017 20:05

Da er lommelykten ankommet. Det ble ikke den fra den første kinesiske linken, for sending nr 2 ble stoppet i tollen slik Steinar sin ble. Jeg fant et annet firma som hadde samme type lykt, bare noe annerledes betegnelse, og den var enda billigere der 57kr + frakt. (G700 E17 CREE XML T6 3800Lumens High Power LED ) Det ble uten batteri denne gangen i tilfelle det var på grunn av dette at de to forrige ble stoppet. Denne batteritypen er ikke særlig godt likt i forsendelsesøyemed, så det ble et 18650 batteri fra Biltema til 100 kr. i første omgang for å få prøvd den. Og den lyste meget bra. Zoomer en inn lysstrålen blir den firkantet pga lyspæren. En blir nok rar i hue om en stirrer for mye inn i linsen på denne ja, særlig om en setter den på strobe.
:klapp:

Mer info om her: http://www.dhgate.com/product/ultrafire ... 1251294916

Advarsel: Like vanskelig å bli kvitt nyhetsbrev som den forrige linken. Skal dere sende etter herfra, vær obs på at noen lykter kan man bare bestille om man kjøper en oppsatt mengde, som regel da med gratis frakt. :geek:

Da gjenstår det å finne en egnet batterilader til denne typen batteri... det ene drar det andre med seg ... som regel helt vanlig det forresten! :lol:
Landstrykeren

Innlegg kompis » 08 Feb 2017 21:26

Det ble uten batteri denne gangen i tilfelle det var på grunn av dette at de to forrige ble stoppet. Denne batteritypen er ikke særlig godt likt i forsendelsesøyemed.

Da er det kanskje derfor jeg venter på lader og to batterier.
kompis

Innlegg Landstrykeren » 08 Feb 2017 22:08

Det er en sannsynlighet for det ja... har tenkt å kjøpe en lader på hjemmemarkedet for sikkerhets skyld. _:
Landstrykeren

Innlegg Landstrykeren » 20 Feb 2017 21:59

Da er lykt nr2 ankommet fra den første leverandøren (http://www.lightinthebox.com/no/led-lom ... 74096.html ). Etter at 2 forsendelser ble returnert antakelig fra tollen, prøvde jeg for 3. gang for moro skyld med vanlig postforsendelse uten sporing. Lykten var samme som før, men uten batteri, men med lader. Kom i posten i dag, 2 dager som mangler på 5 uker siden bestilling! :D
Da blir det en under hver pute... disse to lyktene fra 2 forskjellige firmaer er helt like, bare annen logo, lyser like langt og like godt. Nå måtte jeg sende etter batteri konverter også for lithium 18650, for den som kom i dag hadde bare holder for 3 a' er. Tok med en belteholder til lykta også. Frakt og omkostninger 14 kr.

Batterier tar jeg ikke sjansen på å bestille derfra, det tror jeg er et sjansespill om sendingen kommer gjennom tollen eller hvem det er som stopper sendinger med batterier.
Landstrykeren

Innlegg kompis » 21 Feb 2017 09:51

Nå tror jeg at jeg har fått alt jeg har bestilt. Er ikke like lett å holde oversikten da jeg glemmer fort og leveringstiden er lang.
Prøvde lykten sist uke i ordentlig mørke, og har nå bestilt to til og en lader for EU.
Var oss Kjell og Company og kjøpte en plastdings / overgang mellom US/Japan kontakt og EU kontakt.
Da blir det en hjemme, en på hytta og en i bobilen.
kompis

Innlegg Landstrykeren » 21 Feb 2017 11:04

Det hørtes bra ut at du har fått alt Kompis. Laderen jeg fikk i går bestilte jeg med eu kontakt. På denne fulgte det med overgangen til us kontakt. Overgang fra us til eu har jeg fra før av, men den trengs ikke når laderen kommer med eu kontakt.
Landstrykeren

Innlegg Gunnar J » 02 Mar 2017 21:33

Hei.

Etter å ha laget en fyldig utstyrsliste der både balltre, pepperspray, avsaget hagle, maskingevær, flammekaster med mer var inkludert, måtte jeg bare innse at jeg har mine mine begrensninger med å kunne bruke alt dette om situasjonen skulle oppstå. Vekt og plass tar det også..... :lol:

Det får bli med balltre, skarp ledlykt (ny strobelykt etter trådens anbefalinger er på vei fra Kinaland), NX'en med utvendige sensorer og ekstra utvendig sirene som sannsynligvis vekker halve Europa når den setter igang.
Om en eller to innbruddstyver prøver seg når vi er i bilen kan vi i alle fall prøve å lage såpass mye styr at de gir opp. Er det ikke andre folk i nærheten av bilen og vi er parkert på en mer eller mindre øde plass, så bryr de vel seg ikke om hverken alarmer eller annet vil jeg tro.

Men, vi lever i håpet om at bobillivet fortsetter like fint og trivelig som det har vært i de 7 årene vi har erfaring med hittil. Bærre lækkert! :D

CHEER
Mvh.
Gunnar J.
:)
Brukerens avatar
Gunnar J

Innlegg Rusken » 02 Mar 2017 21:51

Når du har NX5 så kjøp en billig blinke jukse diode og koble denne + til Terminal B punkt nummer 1 (1 på midtre rekke) og - til Terminal A punkt nummer 2_(2 på øvre rekke).
Koble så en enleder fra NX5 til utelampa. Da vi uvedkommende først måtte ta stilling til dioden, og velger de å ignorere denne, så trigger de utvendig bevegelse når de kommer nær nok, og slår mao også på utelyset. Da rygger de og går videre, såpass har vi erfart en gang. Det var på en øde parkeringsplass ved havet noen kilometer nord for Helsingør for 10-12 år siden. :)
LMC bobil
Brukerens avatar
Rusken

ForrigeNeste

Gå til Små men gode råd.

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest